Δραστηριότητες

Αφήγηση παραμυθιών

1. Του σκοινιού τα μανταλάκια! Αντώνης Παπαθεοδούλου

2. Τα τρία μικρά λυκάκια! Ευγένιος Τριβιζάς

3. Ο τριγωνοψαρούλης εναντίον του μεγάλου καρχαρία! Ευγένιος Τριβιζάς

4. Φουφήχτρα η μάγισσα με την ηλεκτρική σκούπα! Ευγένιος Τριβιζάς

5. Τα Άσχημα Λαχανικά! Grace Leen

6. The Very Hungry Caterpillar! Eric Carle

7. Το Ασχημόπαπο! Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

8. Το αρνάκι και ο λύκος! Οι μύθοι του Αισώπου

9. Ο Μπισκοτάνθρωπος! 

10. The Rainbow Fish! 

11. Το Ουράνιο Τόξο της Μανταλένας! 

12. Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας! 

Παιδαγωγικά παιχνίδια

Αγαπητοί γονείς,

Σε αυτή τη σελίδα οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας θα παραθέτουν παιδαγωγικές προτάσεις για δημιουργική απασχόληση των παιδιών και οδηγίες για τη συναναστροφή τους με άλλα άτομα στο σπίτι. Οι δραστηριότητες αυτές αποτελούν ιδέες/ προτάσεις ώστε να σας βοηθήσουν να περάσετε ποιοτικό  χρόνο μαζί με τα παιδιά σας. Για οποιαδήποτε βοήθεια μπορείτε να επικοινωνείτε  στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο https://nip-alambra-lef.schools.ac.cy/nip-alambra-lef.schools.ac.cy/.  Μοιραστείτε μαζί μας και τις φωτογραφίες σας αν θέλετε.

 

1.Διαγωνισμός μεταξύ των μελών της οικογένειας.

Γονείς και παιδιά θα μπορούσατε να περάσετε δημιουργικά το χρόνο σας με παιχνίδια ανάπτυξης του προφορικού λόγου και της αναγνωστικής ετοιμότητας όπως π.χ.

2. Μάντεψε τι έχω στο μυαλό μου.

Ο γονιός λέει στο παιδί ότι έχει κάτι ή κάποιον στο μυαλό του, στη συνέχεια ξεκινά να το περιγράφει π.χ.

Τι χρώμα είναι

Τι μέγεθος έχει

Από που αρχίζει το όνομά του

Σε τι τελειώνει το όνομά του

Πόσες συλλαβές έχει

Το παιδί προσπαθεί να μαντέψει ποιο είναι το αντικείμενο ή το πρόσωπο που περιγράφει ο ενήλικας. Στη συνέχεια το παιδί ξεκινά να περιγράφει και ο γονιός πρέπει να μαντέψει.

3. Κατάσκοποι λέξεων

Ξεκινά ο ένας από τους δύο λέγοντας: βλέπω κάτι στο δωμάτιο που αρχίζει από "α"(Προσοχή! Δε λέω άλφα αλλά τον ήχο που βγάζει κάθε γράμμα/φώνημα). Ο άλλος έχει τρεις προσπάθειες  να ανακαλύψει ποια λέξη είναι. Το ίδιο παιχνίδι μπορεί να γίνει και με την τελευταία συλλαβή της λέξης π.χ.- βλέπω κατι που τελειώνει σε "-ζι". Τι είναι;

Εξίσου διασκεδαστικά και ωφέλιμα είναι προφορικά παιχνίδια αισθητοποίησης των αριθμών π.χ. ο ένας λέει ένα αριθμό από το 1-10. Ο άλλος πρέπει να πει τον επόμενο αριθμό. Με απλή διαφοροποίηση αυτού του παιχνιδιού ο ένας λέει ένα αριθμό και ο άλλος πρέπει να βρει τον προηγούμενο του.

4. Μουσικές καρέκλες

-Ένα πολύ ωραίο παιχνίδι που μπορούν να παίξουν όλα τα μέλη της οικογένειας είναι οι μουσικές καρέκλες. Ενθαρρύνουμε το παιδί να έχει θετική αντιμετώπιση στη νίκη κάποιου άλλου εκτός από το ίδιο χωρίς να αποθαρρύνεται ή να θυμώνει.

-Μια πολύ ενδιαφέρουσα παραλλαγή αυτού του παιχνιδιού είναι οι μουσικές καρέκλες που δεν χάνει κανείς. Σε αυτή την παραλλαγή οι καρέκλες απομακρύνονται μία μία και τα μέλη της οικογένειας μπορούν να καθίσουν το ένα πάνω στο άλλο ώστε να μη χάσει κανείς. Ένας πολύ διασκεδαστικός τρόπος σύσφιξης και συνεργασίας των μελών της οικογένειας.

5. Μουσικά αγάλματα.

Καθώς παίζει η μουσική τα μέλη της οικογένειας κινούνται ή χορεύουν. Μόλις η μουσική σταματήσει όλοι πρέπει να κάνουν τα αγάλματα σταματώντας κάθε κίνηση. Όποιος κουνηθεί βγαίνει από το παιχνίδι. Νικητής αυτός που θα μείνει τελευταίος.

6. Μουσικοί καθρέφτες

Επιλέγουμε μελωδίες που μας αρέσουν και στεκόμαστε απέναντι από τα παιδιά μας και τους λέμε να κάνουν ότι κάνουμε. Επιλέγουμε απλές σταθερές επαναλαμβανόμενες κινήσεις οι οποίες ακολουθούν τον παλμό της μουσικής. Οι κινήσεις εναλλάσονται ακολουθώντας τις μουσικές φράσεις της μελωδίας. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να γίνουν αυτοί ηγέτες και να καθοδηγήσουν εσάς να κάνετε τις κινήσεις τους.

Προτεινόμενα μουσικά κομμάτια:

Top Cut underscore

Happy - Farrell Williams

Grande Gallop de concert

7. Φτάχνουμε τη δική μας ορχήστρα

Βρίσκουμε διάφορα αντικείμενα από το σπίτι που παράγουν ήχο και φτιάχνουμε τη δική μας ορχήστρα. Καπάκια από κατσαρόλες, ένα δοχείο με ρύζι, δύο κουτάλια, ένα πλαστικό δοχείο και μία ξύλινη κουτάλα μπορεί να είναι μερικά από τα 'όργανα' που θα εξοπλίσουν τη δική μας μουσική μπάντα. Βάλτε να παίζει το αγαπημένο σας τραγούδι και συνοδεύσετε το με ρυθμούς από τη δική σας ορχήστρα. Κάποιος μπορεί να είναι ο μαέστρος! Εναλλακτικά μπορείτε να τραγουδήσετε ένα αγαπημένο σας τραγούδι ενώ συνοδεύεται ρυθμικά με τα δικά σας μουσικά όργανα.

8. Χορεύω με κορδέλες και μαντήλια

Επιλέγουμε διάφορα είδη μουσικής και κουνάμε ή χορεύουμε με μαντήλια (ή κορδέλες ή πετσέτες ή διάφορα υφάσματα) προσπαθώντας να αποδώσουμε στην κίνηση το ύφος της μουσικής.

Προτεινόμενα μουσικά κομμάτια:

Willialm Tell Overture: Final - Rossini

Hungarian Dance no5 - Brahms

The Blue Danube Waltz - Strauss

I like to move it - Madagascar movie

9. Φτιάξετε αυτοσχέδια μουσικά όργανα

Μαζέψτε άδεια χαρτόκουτα, σπόρους, ρύζι, πλαστικά κουταλάκια, πλαστικά ποτήρια, άδειες μπουκάλες πλαστικές, σπάγγο, λαστιχάκια, πώματα, καλαμάκια και αφήστε τη φαντασία σας να ταξιδέψει για να φτιάξετε τα πιο όμορφα, παράξενα, μοναδικά μουσικά όργανα και χρησιμοποιήστε τα μετά για να φτιάξετε ένα δικό σας τραγουδάκι και να το παρουσιάσετε στην υπόλοιπη οικογένεια!! Πάντοτε με την επίβλεψη ενός ενήλικα. Καλή επιτυχία!

 

10. Γωνιά πλαστικής.

Πολύ εύκολα μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας ζυμαράκι (βλ. σχετικό βίντεο) με το οποίο το παιδί σας μπορεί να δημιουργήσει ελεύθερα αυτό που θέλει ή να επικεντρωθεί σε ένα θέμα π.χ.

- «ο κήπος την Άνοιξη» και να φτιάξει ένα ανοιξιάτικο πίνακα με πεταλούδες, λουλούδια, δέντρα κτλ. ή απλά να φτιάξει με ζυμαράκι τα γράμματα του ονόματός του.

-    Μπορείτε να δώσετε οδηγία και να την ακολουθήσουν π.χ να φτιάξουν 3 κύκλους, 2 πρόσωπα, διάφορα μοτίβα με δύο ή περισσότερεσ φιγούρες κτλ.                                                                          

11. Συμμετοχή των παιδιών στις εργασίες του σπιτιού.

-Δώστε στα παιδιά σας διάφορες υπευθυνότητες και εμπλέξετε τα στις διάφορες εργασίες που πρέπει να γίνουν στο σπίτι. Θα εκπλαγείτε με την ουσιαστική βοήθεια που θα σας προσφέρουν αλλά και την υπευθυνότητα που θα αναπτύξουν. Μερικές ιδέες είναι:

-Βοηθοί στο μαγείρεμα. Διαβάστε τη συνταγή μαζί με τα παιδιά σας και μετρήστε μαζί τις διάφορες αναλογίες. Τα παιδιά θα μπορούσαν επίσης να εικονογραφήσουν μια γνωστή συνταγή και να την « διαβάσουν» σε άλλα μέλη της οικογένειας.

-Τα παιδιά μπορούν να στρώσουν το τραπέζι βάζοντας το σωστό αριθμό π.χ.  πιάτων ανάλογα με τα μέλη της οικογένειας.

-Τακτοποιώ το δωμάτιό μου αλλά και άλλα δωμάτια του σπιτιού.

-Φυτέψτε μαζί με το παιδί σας λουλούδια ή ένα δέντρο και βάλτε το υπεύθυνο για την φροντίδα τους.

12.Γωνιά αμφίεσης.

Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ  της οικογένειας που δεν χρησιμοποιούνται πια μπορούν να γίνουν εκπληκτικές μεταμφιέσεις για τους μικρούς μας ηθοποιούς. Η γωνιά μπορεί να εμπλουτιστεί με καρναβαλίστικες στολές, παλιά υφάσματα κτλ.  Ενθαρρύνετε τα παιδιά να φτιάξουν τα δικά τους σενάρια και να τα εικονογραφήσουν. Στη συνέχεια μπείτε κι εσείς  σε ρόλο ανάλογα με το  σενάριο που έφτιαξαν και δραματοποιήστε την ιστορία. Συνεχίστε με αυτοσχέδια, πρωτότυπα και διαφορετικά  σενάρια κάθε φορά.

13.Γωνιά με επιτραπέζια παιχνίδια.

Παίξτε μαζί με τα παιδιά σας διάφορα επιτραπέζια παιχνίδια όπως φιδάκι, Uno, ντόμινο, χαρτιά κλπ. Συμφωνείστε με το παιδί σας τους κανόνες και πότε κάποιος είναι νικητής. Επιμένετε να συγυρίζουν τα παιγνίδια τους και να συνεργάζονται.

Πολύ εύκολα μπορείτε να φτιάξετε με το παιδί σας το δικό σας επιτραπέζιο παιχνίδι π.χ. φιδάκι και στη συνέχεια να εικονογραφήσετε τους κανόνες.